Επιδιώκουμε με αυτό τον τρόπο να
κρούσουμε τον κώδωνα του κινδύνου για το συμπύρηνο και τα προϊόντα του,
κομπόστα, χυμό, κατεψυγμένα που φέρνουν εισόδημα σε 12.000 αγροτικές οικογένειες
και χιλιάδες εργαζόμενους, μόνιμους και εποχικούς.
Τα σημάδια από τις αγορές διάθεσης του
τελικού προϊόντος δεν είναι καλά. Οι ανταγωνιστές μας, κυρίως οι Κινέζοι,
ανεβάζουν χρόνο με το χρόνο την ποιότητα των προϊόντων τους. Αντιθέτως, εμείς,
κάθε χρόνο ανταποκρινόμαστε όλο και πιο δύσκολα στις προσδοκίες των πελατών για
κορυφαία ποιότητα, που είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα των προϊόντων μας και ο
λόγος που παραμένουμε η πρώτη σε εξαγωγές κομπόστας ροδάκινου χώρα στον κόσμο.
Όλοι γνωρίζουμε ότι όσο καλή δουλειά
και αν γίνει στο εργοστάσιο, η ποιότητα
της κομπόστας αλλά και το κόστος της είναι συνάρτηση της ποιότητας των φρούτων.
Τα τελευταία χρόνια, η ποιότητα αυτή είναι κάθε χρόνο και χειρότερη.
Παρουσιάστηκε δε και το νέο και ανεξήγητο φαινόμενο τα ροδάκινα να συγκομίζονται πράσινα, κάτι που
πλήττει τόσο τη βιομηχανία που δεν έχει καμία χρήση για αυτά τα ροδάκινα, όσο
και τον αγρότη που χάνει σε κιλά παραδοτέου προϊόντος και συνεπώς σε εισόδημα.
- Οι λόγοι για την υποβάθμιση της ποιότητας του συμπύρηνου είναι πολλοί καισύνθετοι. Η διάλυση των συνεταιρισμών, οι οικονομικές δυσκολίες των αγροτών πουαδυνατούν να ανταπεξέλθουν στα έξοδα της φροντίδας των χωραφιών τους, ηαγανάκτηση του αγρότη για τα συσσωρευμένα προβλήματα που εκφράζεταιαυτοκτονικά ως οργή εναντίον της ίδιας της παραγωγής του, οι διάφοροιτυχάρπαστοι «έμποροι» που λυμαίνονται το προϊόν παράτυπα και παράνομα κάθεκαλοκαίρι κάτω από ομπρέλες και μέσα σε βενζινάδικα, αλλά και οι βιομηχανίες πουκάτω από την πίεση της παραγωγής που πρέπει να βγει σε 45 ημέρες και των παγίωνεξόδων που τρέχουν αναγκάζονται να ρίξουν τον πήχη των απαιτήσεων τους καιπαραλαμβάνουν ροδάκινα κακής ποιότητας, προερχόμενα από οποιαδήποτε πηγή.Ξέρουμε μετά από τόσα χρόνια ότι ούτε βιομηχανίες χωρίς καλούς παραγωγούςσυμπύρηνου μπορούν να υπάρξουν, ούτε παραγωγοί χωρίς βιομηχανίες. Πρέπειόλοι να καταλάβουμε ότι η ποιότητα είναι προς όφελος όλων μας και η υποβάθμισήτης θα είναι η καταστροφή μας. Ένα πράσινο ροδάκινο που θα μπει σε ένα κουτίμπορεί να σημάνει επιστροφή προϊόντων, απώλεια ενός πελάτη, υποβάθμιση τηςαξιοπιστίας μιας επιχείρησης. Είναι στο χέρι μας να κοιταχτούμε στα μάτια και νααποφασίσουμε αν θέλουμε να σώσουμε το προϊόν αυτό ή αν θα παραδώσουμε τασκήπτρα της ποιότητας και άρα τα εισοδήματά μας στον ανταγωνισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου