Του Τάσου Εμβαλωματή* «Η Πολιτεία προκειμένου να ελέγξει και να περιορίσει το κατά πόσο ένα όχημα είναι ασφαλές κατά την κίνησή του, πριν από χρόνια, δημιούργησε τα Κ.Τ.Ε.Ο. (Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων). Κάθε λοιπόν 2-3 χρόνια πρέπει το όχημα να περνάει από αυτόν τον έλεγχο. Πλέον υποχρεωτικό είναι και για τα δίκυκλα άνω των 50 cc. Αρχικά ήταν Δημόσια και στη συνέχεια έγιναν και ιδιωτικά Κέντρα. Είχε βγει ένα Φ.Ε.Κ.(αρ. φύλου 208 της 10/12/10) το οποίο αφορούσε τη λειτουργία αυτών των Κέντρων και σε κάποιο σημείο έγραφε: 7. Στο άρθρο 18 του ν. 3446/2006 (ΦΕΚ 49 Α΄) προστίθεται παράγραφος 7, ως εξής: «7. Οι ιδιοκτήτες οχημάτων κάθε κατηγορίας, προκειμένου να ασφαλίσουν αυτό, υποχρεούνται να έχουν εφοδιαστεί με ισχύον Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου όταν αυτό απαιτείται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ειδικά όταν το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου χρησιμοποιείται για την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου τότε το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου και μόνο για τους σκοπούς της έκδοσης του ασφαλιστηρίου συμβολαίου θα ισχύει για δύο (2) μήνες επιπλέον της αναγραφόμενης ημερομηνίας ισχύος του.» Πρακτικά, αν κατά τη στιγμή που σας συμβεί ένα ατύχημα δεν έχετε περάσει Κ.Τ.Ε.Ο στο όχημά σας, η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί και να μη σας αποζημιώσει. Η εφαρμογή αυτού θα γίνει από τις 10 Ιουνίου του 2011. Επίσημα δεν έχουν ενημερώσει για αυτό το θέμα οι ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά αφού υπάρχει αυτή η προϋπόθεση για να ασφαλιστεί κάποιος…. Πάντως υπάρχει τουλάχιστον μια εταιρεία στην οποία, κατά τη συμπλήρωση της αίτησης προς ασφάλιση, δηλώνεται ότι το όχημα έχει περάσει Κ.Τ.Ε.Ο. . Σε γενικές γραμμές κάπως έτσι θα εμπλέκεται το Κ.Τ.Ε.Ο. στην ουσιαστική ασφάλιση των οχημάτων. Εμάς τους ασφαλιστικούς συμβούλους μας κάνουν και ελεγκτές για το αν έχουν περάσει τα οχήματα των πελατών μας Κ.Τ.Ε.Ο. και ίσως αργότερα και συμμέτοχους σε παραλείψεις ή σφάλματα. Στις ασφαλιστικές εταιρείες δίνουν ακόμα έναν τρόπο να δείξουν τον κακό εαυτό τους- αν αυτό επιθυμούν. Τέλος αξία παίρνουν τα Κ.Τ.Ε.Ο. που θα μπορούν(;) ίσως, να πιστοποιούν εκ των υστέρων τον έλεγχο, ώστε να μην υπάρχει θέμα σε περίπτωση ατυχήματος. Προσωπικά πιστεύω ότι θα μπορούσε να γίνει λίγο διαφορετικά. Για παράδειγμα θα μπορούσε η τιμολόγηση των ασφαλιστικών εταιρειών να εμπεριέχει ως παράμετρο το αν έχει περάσει ή όχι το όχημα προς ασφάλιση Κ.Τ.Ε.Ο. Έτσι αν έχει περάσει Κ.Τ.Ε.Ο. σημαίνει ότι είναι αξιόπιστο, οπότε δικαιούται έκπτωση της τάξης των 100€, ώστε να δίνεται κίνητρο να περάσει από Κ.Τ.Ε.Ο. το όχημα , αφού θα είναι και πιο φθηνό. Επίσης θα μπορούσε να γίνεται έλεγχος όταν πληρώνονται τα τέλη κυκλοφορίας. Και όχι μόνο για το Κ.Τ.Ε.Ο. αλλά και για την κάρτα καυσαερίων και για την ασφάλιση του οχήματος. Τέλος με τη λογική ότι δε θα καλύπτει η ασφαλιστική τις ζημιές σε όσους δεν έχουν περάσει Κ.Τ.Ε.Ο. θα πρέπει και τα πρόστιμα, για όσους δεν έχουν ελεγχθεί, να είναι αντίστοιχα με αυτά που αφορούν τα ανασφάλιστα οχήματα, αφού άλλωστε δεν καλύπτονται! Ίσως να προτρέχω και τελικά να εφαρμοστεί με σωστό και πρακτικό τρόπο ο Νόμος. Μακάρι να βγω ψεύτης και να πάνε όλα καλά. Μέχρι τότε όμως κάντε έναν έλεγχο πότε περνάτε Κ.Τ.Ε.Ο. , αν έχετε κάρτα καυσαερίων και ασφάλεια γιατί ποτέ δεν ξέρεις…και ειδικά μετά τις 10 Ιουνίου 2011». * Ο Τάσος Εμβαλωματής είναι Σύμβουλος Ασφαλίσεων |
Σάββατο 14 Μαΐου 2011
Χωρίς Κ.Τ.Ε.Ο. δεν έχει ασφάλιση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου