Οι μάσκες έπεσαν πριν ακόμη αναλάβει ο Καλλικράτης το έργο της προόδου ,( άρχισαν τα τέλια να κτυπούν ).
Έγινε τις προάλλες μια μικρή σύναξη και συζητήθηκε το θέμα του δημοτικού σχολείου Γιαννακοχωρίου ,ειπώθηκε δειλά και προκαταβολικά ο διαμελισμός του σε ορισμένες τάξεις ,και τα υπόλοιπα παιδιά να μεταφέρονται σε άλλα κοντινά δημοτικά σχολεία της περιοχής ,έτσι ώστε να είναι οικονομικά συμφέρουσα η διαχείριση του τοπικού σχολείου.
Το σενάριο δεν είναι καθόλου παράλογο αν το δούμε διαχειριστικά .
Αν όμως το δούμε μόνο από εξωγενείς παράγοντες ως συνήθως , το λέω αυτό διότι στο Γιαννακοχωρι ,δεν εισακούγονται οι Εντός ,αλλά διαρκώς οι Εκτός , εκείνοι που για προσωπικούς και μόνο λόγους αποφασίζουν διαρκώς για μας ,χωρίς εμάς .
Το θέμα του σχολείου ξαναειπώθηκε με την έλευση του Καποδιστριακού Δήμου της Νάουσας ,αλλά τότε μετά τις λογικές αντιδράσεις των κατοίκων ο δήμαρχος Δ. Βλάχος υπαναχώρησε ,διότι αν και σκληρός ήταν δίκαιος και λογικός .
Σήμερα εκ νέου πιο φρέσκα μυαλά πιο ξεκάθαροι ,αλλά και πιο πατριώτες από πριν, άρχισαν να ενδιαφέρονται για την Εθνική μας οικονομία , αρχίζοντας από την εκπαίδευση . Τα σχολεία δηλαδή να σταματήσουν την ασύδοτη οικονομική κατρακύλα , έτσι κλείνοντας το σχολείο του Γιαννακοχωρίου , θα σώσουν την εθνική παιδεία και την οικονομία της .
Αφήστε τις βλακείες και τις προχειρότητες και μην πλησιάζεται το Γιαννακοχώρι !!!!.
Ένα θέμα που πρέπει να σεβαστείτε στον μικρό τόπου μας είναι το σχολείο , το κύτταρο της μικρής κοινωνίας , δεν σας ενοχλεί και δεν είναι οικονομία αυτού του είδους οι ενέργειες .
Δεν πιστεύω ότι υπάρχει πολίτης που να μην καταλαβαίνει ότι τα έξοδα συντήρησης και λειτουργίας του σχολειού δεν είναι δυσανάλογα .
Όμως η μάθηση με την εντοπιότητα είναι ένας από τους κυρίαρχους παράγοντες ,που λογικά θα πρέπει να παραγκωνίζουν στην συγκεκριμένη περίπτωση το κόστος .
Το σχολείο κύριοι είναι η μήτρα του πολίτη και ο τόπος διαμονής ο ομφάλιος λώρος που συνδέει το παιδί με τον τόπο του.
Αν λοιπόν κόψουμε τον σύνδεσμο αυτό τότε το παιδί δεν έχει κανέναν μα κανένα λόγο να συνδέετε με τον τόπο του ,να ενδιαφέρεται για αυτόν , διότι πρώτος ο τόπος τον έδιωξε για οικονομικούς λόγους . Π.χ. ( Μάνες δίνουν τα παιδιά τους για υιοθεσία λόγω οικονομικών προβλημάτων . Όποτε το μάθει το παιδί ,δεν συγχωρεί ποτέ την μάνα ) . Έτσι μ’ αυτό το μικρό παράδειγμα θέλω να σας δώσω ένα δείγμα του εγκλήματος που θέλετε να διαπράξετε εν αγνοία σας , για να πάρουμε πιο μαλακά το θέμα .
Αν όμως επιμείνετε πιστεύω ότι η αντίδραση θα είναι καθολική και διαρκείας διότι όλοι οι κάτοικοι είναι ανένδοτοι και ενωμένοι , για την διασφάλιση του νόμιμου δικαιώματος της μάθησης συνάρτηση της εντοπιότητας .
Υπάρχει πρόταση για οικονομική διευκόλυνση της πολιτείας .
Να αυξηθούν τα δημοτικά τέλει ποσοστιαία σε όλους τους πολίτες για να είναι βιώσιμη η σχολική λειτουργία , και αυτό δεν είναι μια ιδέα που ήρθε ουρανοκατέβατη ,αυτό συμβαίνει στις Ηνωμένες πολιτείες ,μιας χώρας κατ’ εξοχήν καπιταλιστικής αλλά στην δημόσια παιδεία είναι μπροστά με την συνδρομή όλων των πολιτών .
Είναι καθήκον μας έχουμε ,δεν έχουμε παιδιά να προσφέρουμε οικονομικά για αυτό το μεγάλο πρόβλημα .
Διότι δεν είναι δυνατόν να μην αντιδρούμε στην αύξηση των δημοτικών τελών για την συγκομιδή των σκουπιδιών , και να αντιδράσουμε στην συνδρομή για την εκπαίδευση και την παραμονή των παιδιών και εγγονιών μας στον τόπο τους .
Έχουμε χρέος στους πρόγονους μας που με τα χέρια τους έκτισαν το σχολειό ,πλήρωναν τους δασκάλους ,την θέρμανση με τις πενιχρές οικονομίες τους .
Τώρα που μας πάνε ; φτάσαμε στον πάτο .!!!
Κάτω τα χέρια από το σχολείο !!!!!
Το νηπιαγωγείο ενώ έχουν εγκρίνει το υπέρογκο ποσό των 600.000 και πλέον ευρώ δεν γίνεται τίποτε , αλλά και καμιά αντίδραση για το παράλογο ποσό , με 150.000 γίνετε ότι ακριβώς χρειάζεται για ένα νηπιαγωγείο στις ανάγκες του χωριού , τα δε υπόλοιπα να βελτιωθεί το υπάρχον σχολικό κτήριο και ο περιβάλλοντας χώρος του .
Θα παρακαλέσω τον σύλλογο γονέων να παρέμβουν δυναμικά ,και θα έχουν γενικά όλους τους κατοίκους στο πλευρό τους .
Καλώ τον πολιτιστικό σύλλογο Γιαννακοχωρίου να πάρει δυναμικά θέση υπέρ των δίκαιων αντιδράσεων ,για την διάσωση του δημοτικού σχολείου με σκοπό να παραμείνουν τα παιδιά μας στον τόπο τους για τους προφανείς λόγους .
Δεν είναι δυνατόν να υπηρετούμε το πολιτισμό και να μην ενδιαφερόμαστε για τα παιδιά μας , τα συγκεντρώνουμε στις πολιτιστικές εκδηλώσεις ,μαθαίνουν ελληνικούς χορούς και έθιμα του τόπου μας . Έχουμε χρέος να προστατέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις ,τα κεκτημένα όσο κόστος και αν έχουν οι ενέργειες .
Το Γιαννακοχώρι δεν είναι δυνατόν να έχει αξιόλογη βιβλιοθήκη ,και συγχρόνως να υπονομεύετε η μάθηση με την κατάργηση του παραδοσιακού σχολείου.
Δεν κάνουμε στείρα αντιπαράθεση στις προτάσεις της πολιτείας ,που θέλει να τακτοποίηση τα οικονομικά της .
Εμείς θα πούμε ότι : αν στην προκειμένη περίπτωση ένα τις χιλίοις αποδεχτούμε την ανταλλαγή μαθητών σε άλλα σχολεία , το εγχείρημα δεν έχει οικονομική ουσία διότι οι δάσκαλοι πάλι θα είναι δυο , εφ’ όσον το σχολείο θα έχει έστω ορισμένους μαθητές , η συντήρηση του πάλι θα ισχύει ,τότε που το εμφανιζόμενο πρόβλημα ;
Εδώ από αυτό το διθέσιο σχολείο βγήκαν πολίτες όλων των βαθμίδων ,μέχρι καθηγητές πανεπιστημίων , ο σκοπός είναι να παραμείνει ως έχει και να βελτιωθεί ο τρόπος διδασκαλίας ,και η αναβάθμιση της ποιότητας εκπαίδευσης για να μην συνεχίζεται ο ρατσισμός της μάθησης από σχολείο του χωριού στο σχολείο της πόλης .
Αρκετά δεινά περνούν τα δικά μας παιδιά μέσα στις συγκοινωνίες να μεταφέρονται στα Γυμνάσια και Λύκεια της πόλης χάνοντας πολύτιμο χρόνο που η φύση τους χαρίζει .
Δεν χρειάζεται το παιδάκι του χωριού να μεταναστεύει για να μάθει περισσότερα ,που η ιδία η πολιτεία θα του τα στερήσει , αργότερα στην αγορά εργασίας .
Τελεία και παύλα αποσύρετε κάθε σκέψη για τον διαμελισμό του σχολείου .
Η λογική να πρυτανεύει γιατί δεν σας ψηφήσαμε πρόσφατα για να είστε ενάντια στην θέληση των πολιτών αλλά σας χρειαζόμαστε συμπαραστάτες στην επίλυση των προβλημάτων της μικρής μας κοινωνίας , μην μας προσθέτετε αλλά , έτσι και αλλιώς απέχετε λόγω άγνοιας .
Στην περίπτωση που επιμένετε , τότε άλλη λύση είναι να μεταφέρετε παιδιά από τις συνωστισμένες τάξεις των δημοτικών σχολείων της πόλης , έτσι θα αποσυμφορήσετε τα σχολεία από την κονσερβοποίηση των μαθητών και θα γεμίσουν τα σχολεία των διαμερισμάτων ,όπως του Γιαννακοχωριου , τι ενιαίος δήμος είμαστε ;
Εκτός αυτού θα απολαμβάνουν καθαρό οξυγόνο και μάθηση μακριά απ’ τα καυσαέρια , την φασαρία , νους υγιής εν σώματι υγιή .
Δεν θα πληρώνουν τα χωριά την αδυναμία ,και την λογική του υδροκεφαλισμού της πόλης , αφήστε μας ήσυχους ,μας έχετε εγκαταλείψει χωρίς έργα εκσυγχρονισμού χωρίς υποδομές , χωρίς τα βασικά ενός σύγχρονου πολίτη , αυτό που έμεινε είναι να μας διαλύσετε το σχολείο!!!!!!!
Είμαστε σε εγρήγορση , λογικό είναι να εγκαταλείψετε κάθε σκέψη να πραγματοποιήσετε αυτές τις ιδέες .
Γαλουτζής Δημήτρης
Κάτοικος Γιαννακοχωρίου.
Σύλλογος Γονέων Γιαννακοχωρίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου